http://dl.piy.ir/uploads/%D8%B7%D9%84%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%86%D8%A7-%D9%85%D9%86-%D8%AB%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%8C-%D9%88%D8%AC%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%B4%DA%A9%D8%B1-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%86%D8%A7-%D9%85%D8%A7-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B9.mp3
از رسول خدا- صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم- نقل است که فرمود :
من اکل الحلال اربعین یوما نوّر اللَّه قلبه
. یعنى: «کسى که چهل روز حلال بخورد، خداوند متعال قلبش را نورانى مىگرداند»
انّ للَّه ملکا ینادى على بیت المقدس کلّ لیلة: من اکل حراما لم یقبل اللَّه منه صرفا و لا عدلا
. یعنى: «خداوند متعال فرشتهاى دارد که هر شب بر بیت المقدس این گونه ندا مىدهد: کسى که حرامى بخورد، نه عمل مستحبى از او قبول مىشود و نه عمل واجبى»
یا مهدی گاهی از آسمان خیالم عبور کن
شعر مرا به نیم نگاهی مرور کن
دل مرده ام، قبول ، تو اما مسیح باش
یک جمعه هم زیارت اهل قبور کن
اللهم عجل لولیک الفرج
«قال فبما أغویتنی لأقعدنّ لهم صراطک المستقیم ثم لأتینّهم من بین أیدیهم و من خلفهم و عن أیمانهم و عن شمائلهم و لا تجد أکثرهم شاکرین». (اعراف/16)
شیطان گفت: حال که مرا بخاطر انسان از بهشت راندی، را مستقیم را بر آنها خواهم گرفت و از روبرو و پشت سر و از راست و چپ به سراغشان می آیم و بیشتر ایشان را از شکر گزارن نخواهی یافت.
امام علی علیه السلام فرمودند:
منظور از پیش رو حوادث آینده است چه حوادث لذت بخش که انسان آرزوی آن را دارد ویا حوادث ناگواری که از آن می ترسد مثل ترس از فقر و یا سرزنش دیگران. و نیز یعنی آخرت را در نظرشان بی ارزش می کنم.
منظور از پشت سر فرزندان و نسل آدمی است چرا که گمان می کند بقا و شادی و ناراحتی او به بقا و شادی و ناراحتی آنها وابسته است.پس به خاطر زندگی دنیایی آنها، خود را جهنمی می کند. و نیز یعنی آنها را به جمع ثروت و ندادن حقوق واجب آن فرامان میدهم تا برای وارثان باقی بماند.
منظور از سمت راست ، بعد مثبت و دینداری است. مثل مبالغه و افراط گری . یعنی دینشان را زینت بخشی گمراهی و خوب جلوه دادن شبهات خراب می کنم.
منظور از طرف چپ بی دینی یعنی لذتهای دنیا را دوست داشتنی می کنم و شهوت ها را بر دلهاشان غالب میکنم.
و لباس التقوا ذلک خیر
امام باقر علیه السلام:
لباس تقوا عفت است. عورت انسان باعفت، هرگز ظاهر نمی گردد اگر چه لباسی بر تن نداشته باشد.
ولی انسان گنهکار عورت خود راظاهر می کند اگر چه لباس بر تن داشته باشد.